Страница 1 от 2

Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2013, 20:45
от mirrea
Време е да включим и теснолинейката към туристическите атракции на града и по специално ретро-теснолинейката.
За да не качвам всички снимки тук, споделям линк със снимки от ретро-теснолинейката във ФБ.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 339&type=1

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2013, 23:35
от megalamer
На такова ретро съм се возил 2 години всяка събота от Банско до Велинград и неделя обратно от Велинград до Банско - пейките бяха дървени, прозорчетата едни тесни като на затвор и май-беше по-удобно да се возиш правостоящ, наместо да се друсаш на твърдото дърво... Та за мен не беше романтично приключение, а божие наказание :-))) Добре, че на третата година тръгнаха новите вагони и дизели- имаше даже и вагон ресторант, имаше и говорителка ,която съобщаваше по радиоуредбата - "Драги пътници, наближаваме гара Якоруда .. гарата се намира от лявата страна на посока на движението. Престой - една минута. Помня даже и името на една от тях - Лазарина от град Септември :-) Какъв рай беше след вагоните с дървени пейки, които наричахме "конски вагони" не може да се опише с думи :-)

Ето така изглеждаха вагоните отвън, а от вътре бяха много по-зле от тези, показани на снимките...
4.jpg
4.jpg (32.22 KiB) Прегледано 3909 пъти

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2013, 01:27
от theclansman
Винаги ми е харесвало да пътувам с теснолинейката, противно на повечето хора. Бавно, но с добра компания, неусетно пътуване из живописни местности. Дори и сам с подходяща музика или четиво също. Маршрутите и до 2-те крайни гари съм ги минавал многократно, така че съм свикнал с времето нужно за преодоляване на разстоянието. Старите вагони не ги помня - с изключение на тези реконструираните и тези които гниеха на гара Банско преди 20 та и повече години... Но познати са ми казвали, че за кратък (не знам точно за колко време) период, преди доста години, особено зимата са пускали вагони с печка на дърва вътре. Веднага се е намерило някой да измайстори и скара за печката, така че като се качиш във влака да си пекнеш кой каквото носи - месо, хляб.... а ако се намира и кой да почерпи с ракия...

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2013, 19:16
от mirrea
И на мен ми харесва да пътувам с нея, особено на тераската на последния вагон. Там ми беше любимото място...гледката от там е прекрасна:-)

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2013, 20:23
от Blind man
Пътувах навремето по 4 дни с жепето. Направо ми се повръщаше от влакове. А като войник през едни студени зимни дни бях охрана на два вагона с оръдия. Пътувахме в товарен вагон. Нищо работа, намерихме си и печка, и дърва за огрев. Само да не бяха карали цимент преди това в него. Накрая храчехме готови тухлички.

А най-интересното пътуване с теснолинейката ми бе пак като войник. Стигнах на стоп до Варвара и там нещата се закучиха. Стана вече почти полунощ, а по шосето почти нищо не минаваше. Тогава видях да приближава товарен влак, прескочих до линията и замахах. За мое учудване композицията спря и машинистите ме качиха при тях в локомотива. Май само самолет не съм спирал на стоп.

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2013, 00:13
от B-52
Германски частен инвеститор, специалист в жп приключения, е готов да купи локомотив и вагони, за да вози туристи по теснолинейката Септември-Добринище. Затова той кандидатства за лиценз за железопътен превозвач. Това научи „Монитор” от зам.-министъра на транспорта Камен Кичев. Първоначалната идея е всички кметове на основните общини по линията Септември, Велинград, Разлог, Банско, Якоруда, Белица да създадат общо дружество, в което теснолинейката да бъде отделена като услуга от БДЖ и да бъде прехвърлена на това дружество. Такъв е работещият модел в Германия и Австрия, обясни Кичев. Най-инициативен по този проект се оказва кметът на Септември, други негови колеги се колебаят и накрая не се стига дори до подписване на меморандум.

На този етап не можем да постигнем единомислие и съгласие с кметовете, защото те не виждат печалба, обясни зам.-министърът. Той обясни, че теснолинейката е забележителен атракцион с голяма историческа ценност, а ако линията бъде разработена и направена атрактивна, всички общини ще печелят постоянно от притока на туристи. Кметовете обаче считат, че някой иска да им вземе железницата, а не да им доведе хора, които ще оставят парите си по тези места, каза Камен Кичев. Германският инвеститор настоява да работи с общините, защото част от преживяването е туристите да разглеждат и населеното място.

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2013, 00:52
от megalamer
Като стана въпрос, из фейсбук се мотае тази смайващо и невероятно ръждясала снимка на National Geographic photographer
vg.jpg

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2013, 16:05
от B-52
Що, сега по-различно ли е??

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 17 Яну 2013, 18:37
от theclansman
Абе, чак пък толкова много по-различно не е, но тази снимка е толкова изкуствена, че няма повече накъде...

Re: Теснолинейката - романтично приключение от миналия век

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2013, 13:39
от Machine
Тази "ръжда" до голяма степен идва от HDR ефекта. А че самите локомотиви са стари, няма спор.